Lokomotiva řady BR118

16.3.2017Author: Vlaky Zezulka | Rubrika: Novinky

This post has already been read 581 times!

Firma PIKO vyrábí další model G velké dieselové lokomotivy, tentokrát řadu BR118, pod katalogovém označením 37570.

Piko-118-g

 

Řada V180 od roku 1970 označována jako BR118, byla největší a nejsilnější motorová lokomotiva vyráběna v NDR. Byla to dvoumotorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu a vyráběla se ve dvou verzích. Řada 118.0, 118.1 a 118.5 byly čtyřnápravové, řada 118.2-4, 118.6-8, byly šestinápravové. Šestinápravové verze vznikly z důvodu vysokého nápravového tlaku u čtyřnápravových verzí, tudíž šestinápravové verze mohly zajíždět i na tratě z méně únosným železničním svrškem. Lokomotiva je skříňová se dvěma stanovišti strojvedoucího, lokomotivu poháněly dva naftové dvanáctiválce o různých výkonů. Výhoda takového řešení je dojezd lokomotivy i při poruše jednoho z motorů. Lokomotivy v šestinápravovém provedení se vyráběly v letech 1966-1970 a maximální rychlost byla 120 km/h.

Nasazení lokomotiv, i vzhledem k tomu, že byly vybaveny zařízením k vytápění souprav bylo převážně v osobní dopravě, jak v regionální, tak v dálkové.

Provoz lokomotiv skončil u DB v roce 1995, pouze několik lokomotiv je dodnes provozovaných u soukromých dopravců.

WikipediE otevřená encyklopedie BR118 

am-04oktober-2014-war-118-820632 zz12
 6a6091b9a225fdc3cede3998da4fe47d  DR-Baureihe_118_-_Nr_228_770