Parní lokomotiva Franzburg - LGB 20181

Parní lokomotiva Franzburg

Epocha: VI

Délka: 280 mm

Měřítko: G – úzkorozchodné

Provedení: DDC konektor, kouřový generátor, osvětlení

Novinka 2013

Do vyprodání zásob u výrobce

Podrobný popis

  • Výrobce: LGB - Märklin
  • Kód zboží: LGB-20181
  • Dostupnost: - obvykle do 2 týdnů - obvykle do 2 týdnů

15 681,00 Kč



Parní lokomotiva Lenz typu i, série Pommern (Pomořansko). Tato parní lokomotiva, vyrobená strojírnami Vulcan Štětín pro firmu Lenz & Co, byla původně vyrobena ve více jako 30 exemplářích. Z toho bylo 6 strojů dodáno Franzburské místsní dráze (FKB), přičemž stroj FKB 4 přešla v roc e1980 k spolku německých železnic (Deutsche Eisenbahn Verein). Tam byl lokomotiva pojmenována "Franzburg" a byla v roce 1982 rozsáhle přepracována a nasazena so služby. Tato velice zajímavá lokomotiva představuje předlohu pro model LGB. Model je vybaven bandážemi, DCC rozhraním, vestavěnýmosvětlením stanoviště strojvedoucího. kouřovým generátorem a figurkou strojvedoucího. Osvětlení reaguje a změnu směru jízdy. Pohon výkonným motorem Bühler na obě hnací nápravy.

Přednosti:

  • Nová konstrukce
  • Motor Bühler

Lokomotiva„Franzburg“

Známá železniční a provozní společnost Lenz & Co. si nechala pro své dráhy vyrobit různé typy lokomotiv. Pro provoz na metrový úzkorozchodkách dráhy  Franzburger Kreisbahnen AG (FKB) ze Stralsundu do Barthu a Ribnitz-Damgartenu si pořídila firma Lenz 1893/94 jako počáteční vybavení šest B-sdružených tendrových lokomotiv typu „i“ (známé také jako typ „Pommern“) od firmy Vulcan ve Štětíně. Tyto stroj eobdržely u dráhy FKB provozní čísla 1-6. Solidní a jednoduché tendrové stroje na mokrou páru. Zjevně pruského původu byly budky strojvedoucího a nízko položený kotel s zapouzdřeným regulátorem místo parního dómu. Provedení doplňují rámové vodní vany a uhláky napravo a nalevo od kotle.JIž při stavbě metrové dráhy FKB vypomáhaly tři první stroje. V okamžiku zprovoznění prvního úseku dráhy je následovaly další tři stroje. Obě světové války, stejně jako období světové krize zanechaly stroje nedotčené, stále věrně a poslušně jezdily v eslužbách dráhy FKB. Velic epohnutá byla historie stroje 99 5605. Po zastavení provozu na FKB byla splečně se dvěma nákladními vozy (dnes DEV 31 a DEV 146) do zábavného parku Minidomm v Breitscheidu u Düsseldorfu. Tam živořila nejprv jako objekt pro hraní, s barevným nátěrem. Poté byla získána výměnou za parní lokomotivu francouzského původu v roce 1980 spolkem Deutsche Eisenbahn-Verein (DEV). Po rozsáhlých pracech byla dokončena rekonstrukce v dílnách DEV. 19. června 1982 bylo konečně hotovo: Stroj 99 5605 podstoupil svůj křest ohněm, obdržel jméno „FRANZBURG“ a  absolvoval následně poprvé pravidelně jízdi na muzejní dráze  do Asendorfu. Po dlouhých letech muzejní služby se podrobil uprostřed devadesátých let rozsáhlé opravě. Tato byla po obnově kotle a mnoha dalších pracech úspěšně dokončena 21. června 1996. Ještě dnes znázorňuje tato lokomotiva příklad robustnosti lokomotiv typu "Pommern" a nese příslib toho, že i dnes mají parní lokomotiva v na muzejních drahách svoje místo.

K dispozici v roce 2014


Pošlete provozovateli tohoto obchodu dotaz na následující zboží.

Pošlete odkaz na tuto stránku svému známému, kterého by tento produkt mohl zajímat.

Podobné produkty