V sobotu 15-22.2. a 1.3 bude v provozu kolejiště H0 na krámku v HK od 9:30 do 12:00 h.

Parní lokomotiva BR 24 s tendrem

01.12.2021 20:56

Firma PIKO představila na jaro 2015 novou parní lokomotiva BR 24 s tendrem katalogové číslo 37220. Lokomotiva má označení DB 24 054. Pro tuto lokomotivy firma PIKO použila stejný podvozek jako u parní lokomotivy BR 64. Celá lokomotiva je krásně propracovaná. Přední vrchní osvětlení na kotly je lépe přiděláno než u BR 64, už se neklepe a jsou použity led žárovky. Kabina není osvětlená. Všechna elektronika je uložena uvnitř tendru. Také je vybavena kouřovým generátorem.

Pár řádku o historii lokomotivy.

Parní lokomotiva BR 24 byla v počtu 95 kusů vyrobena v letech 1928 až 1940. Lokomotiva byla původně určena pro dlouhé ploché úseky tratí v západním a východním Prusku. Výroba probíhala u výrobců, Borsig, Hanomag, Heschel, Krupp, Linke-Hofman a Schichau. Stejně jako model Piko, má i skutečná lokomotiva, shodný kotel, pojezd, válce, přední běhoun s lokomotivou BR 64. Z důvodu rozložení hmotnosti byl kotel poměrně daleko vepředu. Hmotnost lokomotivy byla 52 tun a maximální rychlost 90 km/h. Po roce 1945 byly zbývající lokomotivy rozděleny pod správy DR-4 ks, poslední v provozu do roku 1970, DB-47 ks, v provozu do roku 1966, PKP-34 ks, poslední v provozu do roku 1976. Do dnešních dnů přežily pouze čtyři muzeální kusy a to tři v Německu a jeden v Polsku.

Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.