Údržba podvozků G

01.12.2021 21:19

U zahradní železnice není jen zábava ve stavbě tratě a prohánění lokomotiv po kolejišti. Je také potřeba provádět občasnou údržbu lokomotiv a vagonů. Musíte si uvědomit že venku jezdíte v prašném prostředí. Kde je vazelína tak se chytají malé částečky prachu a hned je na světě brusná pasta. Nejvíce brusnou pastou trpí uložení os v plastovém podvozku.  Jen zřídka jsou osy lokomotiv v podvozku usazená v kuličkových ložiscích.

V tom to článku se zaměříme na údržbu lokomotivních podvozků. Od všech výrobců podvozků je jejich základní mechanika stejná, do detailů zasahovat nebudeme.  Správný zahrádkář v Géčku  jednou za rok rozšroubuje podvozek a vyčistí a promaže.  Převážně u všech podvozků se dá, jednoduše a ze spodu odšroubovat spodní víko. Poté ho můžete sejmout a začít čistit.  Vyčistíme všechna ozubená kola od staré a zaprášené vazelíny, také odstranit všechny nečistoty.  Vyndáme z uložení osy koleček a také vše očistíme od vazelíny a prachu, aby bylo vše čisté. Nezapomene důkladně vyčistit sběrací  botky od nečistot, v případě většího opotřebení botky samozřejmě vyměníme za nové.

Po vyčištění se aplikuje mazací tuk k tomu určený, PIKO 36216 a nebo LGB 51020, na všechny pohyblivé části v podvozku. Z mazacím tukem není dobré to přehánět, aby se nevytlačoval za jízdy po zahřátí ven z převodovky. U parních lokomotiv při montáži musíte dbát na správně nasazení kol proti ojnicím, aby vše dobře fungovalo. Čepy ojnic u parních lokomotiv stojí za to lehce namazat malou kapkou oleje, třeba olejem LGB 50019. Tento olej je také výborný na mazání nápravových ložisek na vozech. Novinka Massoth olejnička s jehlou.

Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.