Údržba podvozků G

01.12.2021 21:19

U zahradní železnice není jen zábava ve stavbě tratě a prohánění lokomotiv po kolejišti. Je také potřeba provádět občasnou údržbu lokomotiv a vagonů. Musíte si uvědomit že venku jezdíte v prašném prostředí. Kde je vazelína tak se chytají malé částečky prachu a hned je na světě brusná pasta. Nejvíce brusnou pastou trpí uložení os v plastovém podvozku.  Jen zřídka jsou osy lokomotiv v podvozku usazená v kuličkových ložiscích.

V tom to článku se zaměříme na údržbu lokomotivních podvozků. Od všech výrobců podvozků je jejich základní mechanika stejná, do detailů zasahovat nebudeme.  Správný zahrádkář v Géčku  jednou za rok rozšroubuje podvozek a vyčistí a promaže.  Převážně u všech podvozků se dá, jednoduše a ze spodu odšroubovat spodní víko. Poté ho můžete sejmout a začít čistit.  Vyčistíme všechna ozubená kola od staré a zaprášené vazelíny, také odstranit všechny nečistoty.  Vyndáme z uložení osy koleček a také vše očistíme od vazelíny a prachu, aby bylo vše čisté. Nezapomene důkladně vyčistit sběrací  botky od nečistot, v případě většího opotřebení botky samozřejmě vyměníme za nové.

Po vyčištění se aplikuje mazací tuk k tomu určený, PIKO 36216 a nebo LGB 51020, na všechny pohyblivé části v podvozku. Z mazacím tukem není dobré to přehánět, aby se nevytlačoval za jízdy po zahřátí ven z převodovky. U parních lokomotiv při montáži musíte dbát na správně nasazení kol proti ojnicím, aby vše dobře fungovalo. Čepy ojnic u parních lokomotiv stojí za to lehce namazat malou kapkou oleje, třeba olejem LGB 50019. Tento olej je také výborný na mazání nápravových ložisek na vozech. Novinka Massoth olejnička s jehlou.

Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.