H0 - Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD / DCC zvuk - Roco 7510082 Předobjednávka - novinka
  • H0 - Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD / DCC zvuk - Roco 7510082

H0 - Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD / DCC zvuk - Roco 7510082

Elektrická lokomotiva E 469.1

Provedení: DCC se zvukem, osvětlení 

Rozhraní: 22 Plux

Železniční správa: ČSD

Epocha: IV

Rozměr: 186 mm

Novinka roku 2024

Detailní informace
10 074
Předobjednávka
Dobírka jen 35 Kč Dobírka jen 35 Kč
Vrácení zboží do 14 dní Vrácení zboží do 14 dní
  • Detailní popis
  • Diskuze

Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD.

■ Provedení tovární Škody typ 43E
■ Provedení ve stavu při dodání
■ Lokomotivní znaky dodávané jako leptané díly
■ Jemně detailní provedení podvozků i paprskových kol
■ Kola z jemného kovu s nízkými okolky kol
■ Zcela nově vyvinutý pantograf s inovativním upevněním
■ Vypínatelné osvětlení kabiny strojvedoucího a strojovny a samostatně vypínatelné světlomety nebo koncové světlomety

Počátkem 60. let potřebovaly bývalé ČSD nové výkonné elektrické nákladní lokomotivy pro stejnosměrný systém 3 kV v severní a východní části SV. země. Zkušenosti s třídami E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní dopravě.
Lokomotiva E 499.157 byla proto během výroby upravena pro použití v nákladní dopravě a označena jako E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale byla vybavena upravenou dvojkolí od výrobce. Provozní hmotnost byla také zvýšena na 88 tun pomocí přítěže. Sériové stroje měly upravenou skříň lokomotivy. Lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 měly na rozdíl od E 499.0 se šesti kruhovými okny na boční část instalována čtyři úhlová okna. S trvalým výkonem 2 032 kW dokázaly dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Československým státním drahám bylo dodáno celkem 85 lokomotiv Škoda.
Lokomotivy sloužily především k tažení nákladních vlaků na hlavních tratích s malým stoupáním. Jejich přednostní využití bylo jako uhelné blokové vlaky na tratích ze severočeské hnědouhelné pánve na východ, ale od 60. do 90. let 20. století byly využívány i na Slovensku. Vzhledem k tomu, že byly odvozeny od řady 499.1, měly stroje elektrické vytápění vlaků, takže je bylo možné použít i s osobními vlaky. Hlavním důvodem, proč nebyly často používány před osobními vlaky, byla jejich nízká maximální rychlost. Většina elektrifikovaných tratí byla od 60. let navržena pro maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. To znamená, že lokomotivy řady E 469.1 byly pro osobní vlaky příliš pomalé. K vidění byly ale i na vybraných spojích v osobní dopravě.
V roce 1988 došlo ke změně sériového označení E 469.1 na 121. Některá vozidla zamířila i do Slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik vozidel bylo modernizováno a pořízeno soukromými provozovateli.

Máte dotaz na produkt? Položte otázku našim profíkům.

Zatím se nikdo na nic nezeptal.

Související produkty

Skladem (9 ks)
214 Kč 177 Kč
Skladem (27 ks)
753 Kč 622 Kč
Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.