Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Jídelní vůz / typ WR
Železniční správa: ČSD
Epocha: IV
Délka: 270 mm
Modelová velikost: H0 (1:87)
Novinka roku 2025
Detaily modelu:
Konstrukční rozdíly odpovídající variantě
Střechy a podlahy vozů různých provedení
Přesná replika těžkých podvozků Görlitz II
Kompletní replika brzdového systému
Jednotlivě vložené stolní lampy
Přesně reprodukované rámy vozidel
Vícedílné vnitřní vybavení
Kinematika úzkého spojení
Tříbodové uložení v kovových držácích náprav
Kovová kola
Přesně osazená okna
Nejjemnější detaily s rytím a ostrými konturami
Informace o prototypu:
Na cestě do Švýcarska a dále do Itálie využívalo mnoho luxusních cestujících z Velké Británie a Nizozemska lůžkové vozy CIWL přes Francii. DRG měla velký zájem o „přesměrování“ této bohaté klientely na své trasy. Proto v roce 1928 zavedla luxusní denní vlak s názvem „Rheingold Express“ mezi Hoek van Holland/Amsterdamem a Basilej SBB. Od roku 1929 byla vlaková trasa v létě prodloužena do Lucernu a Curychu. Rozsah konkurenčního tlaku je patrný ze skutečnosti, že v roce 1928 CIWL reagovala na ofenzivu DRG vlastním denním vlakem přes Brusel, Lucemburk a Štrasburk s názvem „Edelweiss“. Při navrhování vlaku se DRG inspirovala podobnými denními vlaky provozovanými CIWL. Uvnitř byly otevřené prostory a některé poloviční kupé, v první třídě dokonce s volnými křesly. Každý vagón měl jinou výzdobu z různých vzácných dřevin nebo stěny a stropy potažené látkou. Zvenku měl vlak speciální tmavě fialový a slonovinový nátěr. Výsledkem bylo 26 vozů ve čtyřech různých verzích (1. a 2. třída s kuchyní a bez ní) a také tři zavazadlové vozy. Vlak se obvykle skládal z pěti vozů - jednoho vozu s kuchyní a bez kuchyně v první a druhé třídě (jedna kuchyně zásobovala dva vozy) a jednoho zavazadlového vozu. Vzhledem k tomu, že zavazadlový vůz musel v té době jezdit za lokomotivou jako ochranný vůz, znamenalo couvání v Mannheimu, že byl potřeba další zavazadlový vůz. Za tímto účelem DRG přelakovala dva pruské a dva bádenské vozy podle schématu Rheingold. V Nizozemsku zajišťovaly trakci řady 3700 a 3900. Po mnoho let jezdil na německém úseku do Mannheimu vlak BR 184-5 z depa v Mohuči. Od roku 1936 převzal přepravu Rheingold Express nový Deutzerfelder 01. Na jižním úseku vlak táhnou lokomotivy Offenburg 183, které byly v roce 1930 nahrazeny lokomotivou BR 01. Z Basileje vlak v létě jezdí do středního Švýcarska lokomotivy Ae 4/7. Když v roce 1939 začala válka, byl luxusní vlak bez náhrady zrušen.
Modely rychlíkové lokomotivy BR 01 od firmy BRAWA jsou věrně reprodukovány a bohatě navrženy s mnoha detaily. Například kotel, kabina strojvedoucího a tendr jsou vyrobeny z jemně detailních plastových komponentů a věrně je reprodukována i zadní stěna kotle. Prolamovaný rám a paprsková kola jsou vyrobeny z tlakově litého zinku. Řada dílů je připevněna jednotlivě – například lana, žebříky a schůdky. V závislosti na variantě motoru a vybavení jsou rychlíkové lokomotivy BR 01 k dispozici buď s generátorem kouře a dekodérem zvuku, nebo jsou připraveny pro jejich dodatečnou instalaci.
Kód produktu | 46476-Br |
---|---|
EAN | 4012278464763 |
Značka | BRAWA |
BRAWA Artur Braun Modellspielwarenfabrik GmbH &
Co. KG, Uferstraße 26-28, DE -73630 Remshalden
E-Mail: info@brawa.de
Web: https://www.brawa.de/