Ve dnech 29.3. - 1.4.2024 bude z důvodu Velikonoc prodejna v Hradci Králové zavřena. Děkuji za pochopení.

Vozy

02.12.2021 21:12
Výsypný vůz je dlouhý přes nárazníky 550 mm v epoše V. Je to překrásný model výsypných vozů. Do vagonu se dá naložit jemný štěrk a poté se dá krásně vysypat, do štěrkování kolejí. Zde naleznete video. Vysypávání štěrků z vagonu se dá doplnit serva mi a poté je to automaticky.
Výsypný vůz RhB – LGB 49690
02.12.2021 21:10
Firma PIKO v květnu 2014 přišla úplně novým dvou osy vagonem na přepravu kyselin. Katalogové označení 37918 v epoše IV a délka přes nárazníky je 386 mm.  Zpracování a detaily jsou standart co PIKO vyrábí. 
Vagon pro přepravu kyselin – PIKO 37918
02.12.2021 21:04
Firma PIKO připravila dva nové osobní vozy 2. třídy, 37650 a 37651 se zavazadlovým oddílem. Když vagon vybalíte z krabice tak vás ohromí jeho váha 2,1 kg. I tento vagon není z výroby osazený kovovými koly ani jinými doplňky.  Vzhled vagonů je klasický standart PIKA, dveře ani okna se nedají otevírat. Když se zapojí dva vagony k sobě. Tak je malá mezera mezi vagonama a  v zatáčce R1  se skoro dotýkají.
Osobní vůz rekonstruovaný 2. třída
02.12.2021 20:34
Firma PIKO v září 2014 na modelářský trh dodala druhou variantu vozu: Nízkostěnný vůz s klanicemi. Pod katalogové číslo 37761. První varianta má katalogové číslo 37760 a už na blogu byl popsán. Ten to vůz od první varianti se liší pohyblivými klanicemi, dají se sklopit do vodorovné polohy.  Vagon je vybaven  plastovými kolečky, délka vagonu pře nárazníky je 486 mm.
Nízkostěnný vůz s klanicemi
02.12.2021 20:00
Otevřenými vagony k přepravě různého zboží po železnici. Tyto víceúčelové vozy jsou a byly použity na všech německých železnicích. Tento nový vagón je po tištěný ve správě DB – Münstre 75.  V tomto obrazu a písma se provádí v souladu s epochou III. Vagon je už s výroby osazen kovovýma  kolečky. Délka přes nárazníky je 30 cm. Prostřední dvířka u modelu se nedají otevírat. Katalogové číslo LGB 40035.
Nákladní vagon DB nízký – LGB
02.12.2021 19:58
V roce 2006 představili společnosti MGB a RhB nový koncept a to vlak GEX. Vozy pro nové vlakové soupravy vyrobila firma Stadler Rail. Tyto vozy vynikaly luxusem a pohodlím a velká panoramatická okna umožňovala nádherný výhled na panorama ledovcových Alp. Vozy byly vyrobeny jako druhá třída, s uspořádáním sedadel 4+4 a také první třída s uspořádáním sedadel 4+2+ skládací stůl. Vozy mají samozřejmě klimatizaci, vakuové WC a vzduchové odpružení podvozků. Počet míst v první třídě je 66 a v druhé třídě 144 míst. Maximální rychlost vozu je 100 km/h a hmotnost 23 t. Pro strmé ozubnicové úseky tratí MGB, mají vozy převodovou brzdu. Vozy nabízí cestovní komfort na nejvyšší úrovni. Soupravy s těchto vozů jsou používány společnostmi Rhatische Bahn a Matterhorn Gotthard Bahn, na trasách St. Moritz- Zermatt, přes Chur a Brig.    Porovnání modelu LGB se skutečností         Skutečnost 1:22,5 LGB model Délka přes nárazníky 18 500 mm 822 mm 656 mm Délka skříně 17 700 mm 786 mm 620 mm Vzdálenost otočných čepů 12 830 mm 570 mm 430 mm Šířka 2650 mm 117 mm 106 mm Výška 3695 mm 164 mm 158 mm   V roce 2014 firma LGB – Märklin vydobyla vagon 1 třídy. Vagon je vybavený vnitřním osvětlením a kovovýma klečkami. Osvětlení se dá zapnout a vypnout přepínačem který je umístěný pod vagonem. Hmotnost modelu LGB –  1995 g.
Panoramatické vozy RhB Premium Glacier Expres
02.12.2021 19:48
Firma Märklin -LGB vyrobila další sérii rychlíkových normálně rozchodných vozů, tentokrát v epoše III. Čtyřdílný set obsahuje jeden vůz první třídy označen A4üm-61, dva vozy druhé třídy označeny B4üm-63 a bufetový vůz BRbu4üm-61. Tyto vozy byly na skutečné železnici řazeny do třídy UIC-X a na Spolkových železnicích byly zaváděny od roku 1952. Souprava, kterou firma LGB vyrobila, znázorňuje období provozu této soupravy mezi léty 1963 až 1970. Tyto vozy třídy UIC-X přinesly na Německé železnice dosud nevídané pohodlí a později z kotoučovými brzdami i rychlost 160 km/h. Znázorněná souprava jezdila na trase Dortmund- München a jako hnací vozidlo k soupravě se hodí elektrická lokomotiva E10 taky od LGB. Zajímavostí je, že bufetový vůz, který byl později přeznačen na BRbu, v osmdesátých letech zajížděl i do Prahy na rychlících, Frankfurt- Praha a  München- Praha. Modely vozů z délkou 80 cm a hmotností 3200g jsou opravdu velké a na malé kolajiště se skutečně nehodí, projedou sice i oblouk R1 LGB, ale sluší jím to až od R3 LGB a větší. Ale kdo měl tyto vozy jednou v ruce, vozy jsou velice povedené, mají samozřejmě vnitřní osvětlení a kovová kola.
LGB – Set osobních vozů DB EP
02.12.2021 19:44
Vagón od LGB je osazený hned z výroby kovovýma kolečka má. Na plošině je uložený na volno balíky se dřevem, nařezáno na prkna. Délka vozu přes nárazníky je 41,5 cm v epoše VI. http://www.vlakyzezulka.cz/otevrene
Otevřený vůz se dřevem – LGB 41590
02.12.2021 19:41
Firma LGB z forem klanicových vozů RhB, vyrábí již léta různé varianty normálně rozchodných vozů. Nápad je to dobrý, protože vozy řady Sns a Rbns DB, jsou opravdu podobné. Modely z délkou 66 cm, jsou dost dlouhé, ale za takovým Taurusem, nebo jinou větší lokomotivou vypadají velice dobře. Jinak modely jsou velice pěkně zpracované a zajímavé jsou i přibalená čela s centrálním nárazníkem a zábradlím. Nejen, že nárazníky jsou odpružené a to jak normálně rozchodné, tak i úzkorozchodné, ale po dosazení úzkorozchodných dílů, dostanete červenou variantu klanicového vozu RhB. Jsou to opravdu univerzální vozy a zároveň dobrý nápad od výrobce.
Plošinové vozy s klanicemi LGB
02.12.2021 19:38
Firma PIKO začala před léty vyrábět modely dlouhých tříoddílových osobních vozů, spolkových drah, určených pro příměstskou dopravu. Původní „stříbrňáky“ které byly pro DB vyráběny v letech 1958-1980, byly postupem času modernizovány a ve službách DB-Regio jezdí dodnes. Některé vozy byly také přestavěny na řídící vozy v různých variantách. Firma PIKO také jednu variantu řídícího vozu Bndzf Wittenberg nabízí a je to ta poslední a nejmodernější. Modely těchto vozů mají délku 82 cm a jsou zkráceny asi o 16 cm oproti přepočtu skutečné délky k měřítku 1:27. Modely vypadají na pohled velice dobře, jsou velice robustní a tím vhodné na venkovní „drsný“ provoz. Ve spojení z řídícím vozem vzniká velice zajímavá souprava, u které, jako ve skutečnosti, odpadá v koncových stanicích objíždění soupravy lokomotivou.
Tři oddílový osobní vůz
Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.