Zahradní železnice

05.01.2022 22:49
Na co se můžeme těšit v zahradní železnici pro rok 2022 od firmy PIKO. Převážná část lokomotiv je hned z výroby osazena digitálním dekodérem se zvukem. Firma PIKO vyrobí měricí vůz pro zahradní železnici. 
Piko novinky zahradní železnice 2022
26.12.2021 10:38
Pár fotek bududování zahradního kolejiště co mě poslal jeden modelář. /příloze pár snímků z kolejiště, ještě je co budovat/ S pozdravem T. Semela Sekce kolejivo pro zahradní železnici
Ještě je co budovat
04.12.2021 10:15
Tunel je dopravní stavba, která vede pod zemí skrz krajinou vyvýšeninu, pod mořem, říčním tokem či městem. Obvykle slouží pro silniční, kolejovou nebo pěší dopravu. Vodní tunely vybudované k přivádění nebo odvádění vody se někdy označují též jako štoly. Železniční i silniční tunely i prostory metra ve válečných dobách mohou posloužit též jako protiletecké kryty pro obyvatelstvo nebo pro válečnou výrobu. Výstavba tunelu se nazývá tunelování.  Nejdelším tunelem světa je železniční tunel Seikan mezi japonskými ostrovy Honšú a Hokkaidó. Jeho délka je 53,9 km z toho 23,3 km pod mořským dnem. Ve Švýcarsku se staví Gotthardský úpatní tunel, který bude mít po svém dokončení délku 57 km. V České republice je v roce 2009 nejdelším silničním tunelem tunel Panenská 2115 metrů a z budovaných silničních tunelů tunel Blanka 5502 metrů, z železničních tunelů je nejdelší Březenský tunel 1758 metrů, zamýšlený Barrandovský tunel na vysokorychlostní trati Praha – Beroun by měl měřit asi 19 km. Celkovou délkou je však předčí tunely pražského metra nebo pražské kolektorové sítě. Historie tunelů: Nejstarší tunely se stavěly pravděpodobně pro účely zavlažování. Římané tunely využívaly ke spojeni akvaduktů přivádějících vodu. První významný tunel pro přepravu nákladů byl postaven až roku 1670, kdy byl proražen 158 metrů dlouhý tunel srze skalnatý kopec blízko Béziers ve Francii. Stavbu tunelů urychlil vývoj železnice v 19. století. Tuto činnost významně usnadnil Marc Brunel, který roku 1818 vynalezl razicí štít během ražení tunelu pod Temží. Tento vynález významně ulehčil stavbu tunelů. První železniční tunely vznikly mnohdy metodou, při které byl vyhlouben velký výkop a ten se pak překryl. Pod vodou se tunel může stavět z prefabrikovaných betonových sekcí, které se upevní a spojí. Voda a kal je následně odčerpána. Existuje však více metod. Moderní způsob „automatického“ hloubení tunelů, využívá hydraulicky poháněnou frézovací hlavu s řeznými zuby z karbidu wolframu. Tunely pro zahradní železnici: Stavba tunelů pro zahradní železnice se používá jaký koliv stavební materiál, pro inspiraci pár fotek. Nejdůležitější je aby spodek tunelu byl něčím blokovaný proti krtkům, ale zase je potřeba aby s tunelu dobře se odváděla dešťová voda. Někteří modeláři používají na vršek tunelu hydro izolaci proti vodě. Tunel by měl být dobře přístupný v celé své dílce, kdy by se v něm něco stalo a bylo to možno opravit. Také je dobré vstupy tunelu zavírat proti zvířatům nebo proti nafoukáním listů ze stromů. Výška a šířka tunelů se staví dle aktuálního použitelného materiálu. Nejmenší doporučená šířka je 20 cm a výška 25 cm. Kdo jezdí elektrikou lokomotivou a se sběračem nahoře tak je dobré mýt tunel vysoký 35 cm. Na portály tunelů se dají použít výrobky od firmy Asy Model.
Tunely pro zahradní železnici
04.12.2021 10:03
Na teto stránce jsou odkazy na zahraniční fóra které se týkají zahradní železnice G 1:22,5 (Gartenbahn LGB, PIKO, Massoth, Thiel, Train Line 45, atd.) http://www.gartenbahn-forum.de/ https://www.stummiforum.de/ http://www.forum.gartenbahn-stammtisch.de/ https://www.mylargescale.com/ https://www.oogardenrailway.co.uk/
Zahraniční fóra
04.12.2021 09:14
Z kraje září jsem navštívil miniatury v Polsku. Přesně ve městě Dziwnów u pobřeží. Tento park je zaměření na stavbu miniatur majáku, nejvyšší maják měří 6,48 m. Po pozemku se prohánějí také vlakové soupravy měřítku G 1:22,5 a 1:10. http://www.park-miniatur.pl/ Start set G na začátek budování zahradní železnice si můžete prohlédnou a objednat zde
Zahradní kolejiště v Polsku
03.12.2021 15:59
Dne 3.5.2014 proběhl první ročník srazu zahradníků G. Květnové počasí bylo spíš podzimní. Na první ročník byla opravu velká zima alespoň nám nepršelo za krk, když jsme postávali v hloučkách a diskutovali o problematice zahradní železnice. Ohlasy od návštěvníků naleznete na fóru: http://forumzahradnizeleznice.cz
Sraz zahradníků G – 1 ročník
03.12.2021 15:57
Webové stránky o zahradní železnici Kamenec https://zahradni-zeleznice-kamenec.webnode.cz/fotogalerie/
Zahradní železnice Kamenec
03.12.2021 15:54
Pár fotek menšího venkovního kolejiště dvou dětí.
Zahradní železnice z jižních Čech
03.12.2021 15:49
Jeden modelář poslal snímky ze zkušebního provozu po náročné přestavbě zahradní železnice v Opolanech. Ještě ho čeká připojení ovládání výhybek, terénní úpravy, doplnění vozového parku, staniční budova a mnohé další doladění. Odkaz na fotky: http://vlatrux.rajce.idnes.cz/Zahradni_zeleznice_v_Opolanech_11.4.2017 Zpráva od klienta: Budu rád, když snímky uveřejníte. Poznamenejte, že jste digitalizoval lokomotivu 997238 ke spokojenosti zákazníka. V.Truxa Já moc děkuji, že jsem spokojen VlakyZezulka
Zahradní železnice v Opolanech
03.12.2021 15:47
Odkaz na jedno zahradní kolejiště v ČR, foceno září 2018. https://zdendaki.rajce.idnes.cz/Kolejiste_zari_2018/
Kolejiště Zdenda – 2018
Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.